Bursa Nöropatik Ağrı Tedavisi

Nöropatik ağrı tedavisi Bursa, sinir sisteminde oluşan bir hasar sonucu ortaya çıkan ağrı şikayetlerinin azaltılması için uygulanan yöntemleri kapsamaktadır. İğne batması, yanma, karıncalanma gibi hislerle kendini gösteren nöropatik ağrı, kesintisiz sürebileceği gibi ara ara yok olup yeniden de belirebilir. Sinirlerde meydana gelen hasardan kaynaklandığı için klasik ağrı kesici tedaviler ağrıyı gidermez. Nöropatik ağrının şiddeti hasarın durumuna ve seviyesine göre değişiklik göstermektedir. Ağrının tedavisi için altta yatan sebeplerin belirlenmesi ve tedavi edilmesi önemlidir. Tek bir tedavi yöntemi bulunmamakla beraber ilaç tedavisinden girişimsel tedavilere kadar birçok yönteme başvurulabilir. Nöropatik ağrı tedavisi hakkında daha detaylı bilgilere ulaşmak için Dr. Aslı Bahar Turan ile iletişime geçebilirsiniz.

Nöropatik Ağrı Nedir?

Genellikle kesin nedeni belli olmamakla beraber diğer doku ağrılarından farklı, sinir sisteminde ortaya çıkan bir hasardan yada tıbbi bir rahatsızlıktan kaynaklı gerçekleşen ağrılara nöropatik ağrı denilmektedir. Sinir sistemindeki hasar kontrolü sağlanamayan elektrik deşarjları gibi bir duruma sebep olmaktadır. Bazı kişilerde hafif bir şekilde kendini hissettirirken bazı kişilerde uykudan uyandıracak kadar şiddetlenebilirler. Ağrılar kişide yanma hissi, iğne batması, elektrik çarpması ya da karıncalanma gibi belirtilerle kendini gösterir. Tedavi edilmediği yada semptomların hafifletilmediği durumlarda günlük yaşamı ciddi ölçüde etkileyebilir.

Nöropatik Ağrı Neden Olur?

Nöropatik ağrıyı oluşturan birçok neden bulunmaktadır. Bu ağrılar periferik ve santral nöropatik ağrı olarak iki ana grupta incelenebilir.

Periferik Nöropatik Ağrı: Beyin ve omuriliğin dışında kalan vücut bölgelerindeki sinir hücrelerinde oluşan ağrılar periferik nöropatik ağrı olarak tanımlanmaktadır. Periferik nöropatik ağrı nedenleri metabolizmanın işleyişini etkileyen hastalıklarla ilintilidir. Bazı ağrıların ise sebebi bilinmemektedir. Periferik nöropati nedenleri şu şekilde sıralanabilir:

• Diyabet
    • Metabolik rahatsızlıklar (Tiroid vb.)
    • AIDS
    • Zona
    • Aşırı alkol tüketimi
    • Akciğer, lenfoma gibi bazı kanser türleri
    • Kanser kemoterapisi
    • Tümor kaynaklı sinir bası
    • Bazı ilaçların düzenli kullanımı
    • Genetik yatkınlık
    • Guillain Barre hastalığı

Santral Nöropatik Ağrı: Beyin ve omurilikte bulunan sinirlerde meydana gelen hasarlar sonucu oluşan ağrılar santral nöropatik ağrı olarak tanımlanmaktadır. Nedenleri şu şekilde sıralanabilir:

• İnme(Felç)
    • Omurga yaralanmaları
    • Omurilik iltihaplanması
    • Multipl Skleroz

Diyabetik Nöropatik Ağrı Nedir?

En yaygın görülen nöropatik ağrı çeşiti diyabetik nöropatik ağrıdır. Polinöropati, ince lif nöropatisi ya da karpal tünel sendromu gibi hastalıklardan dolayı diyabet hastalarında nöropatik ağrı durumu oluşabilmektedir. Bunun başlıca sebeplerinden birisi sinir damarlarının şeker hastalığından dolayı bozulmalara uğraması ve daralması sonucu küçük sinir yapılarında bozulmaların meydana gelmesinden dolayıdır.

Diyabet hastalarının el ve ayaklarda yanma, uyuşma hissi gibi belirtilerin oluşma sebebi sinir hasarından dolayı meydana gelen nöropatik ağrılardır. Diyabet nöropatik ağrının tanısı EMG sinir testi ile belirlenmektedir. El ve ayak bakımı, şeker seviyesinin düzenlenmesi ve nöropatik ağrı ilaçları tedavinin kapsadığı yöntemlerdir.

Nöropatik ağrı tek başına bir hastalık olarak tanımlanmamaktadır. Sinir hasarına yol açan bir rahatsızlık sonucu meydana gelen kronik ağrı sendromu olarak tanımlanabilir.

Nöropatik Ağrı Tipleri Nelerdir?

Allodini: Vücuda rüzgarın değmesi ya da çarşaf benzeri materyallerin sürtmesi gibi durumlarda normalde ağrının olmadığı durumlarda ağrıyı tetikleyen nöropatik ağrı tipidir.

Hiperaljezi: Hafif ağrı oluşturması gereken uyaranların yoğunlaşmış ağrılı yanıt vermesi durumuna hiperaljezi tipi nöropatik ağrı denilmektedir. Vücudun hafifçe bir yere çarptığı durumda kızgın bir ocağa dokunulmuş gibi bir ağrı yaşanması olarak özetlenebilir.

Dizestezi: İğnelenme hissi olarak tanımlanabilen tam olarak ağrı sayılmayan nöropatik ağrı türüdür. Ayaklardaki şişlik hissi ya da vücutta rahatsızlık gibi bir hissin olması olarak örneklendirilebilir.

Nöropatik Ağrı ile Normal Ağrının Farkı Nedir?

Normal ağrının işleyişi vücut dokularının hasar görmesiyle başlar. Hasarla salgılanan maddeler ağrı sinirlerini uyararak alarm sistemini harekete geçirir. Normal ağrıda doku hasarı yaşanırken nöropatik ağrıda sinir sisteminin kendisi etkilenmektedir.

Nöropatik Ağrı Tanısı Nasıl Konulur?

Öncelikle hastanın tıbbi öyküsünün alınması ve bir nöroloji uzmanı tarafından fiziki ve nörolojik muayene yapılması tanı için büyük bir önem taşımaktadır. Hastanın şikayetlerini tarif etme şekli tanı süreci için yol göstericidir. Muayene esnasında dokunma hissinin ölçülmesi, zayıflığı yada değişimlerinin gözlemlenmesi gibi fiziksel muayeneler süreci kolaylaştırmaktadır.

Nöropatik ağrı şüphesinin oluştuğu durumlarda ağrıya sebep olabilecek lezyonların veya hastalığın saptanması için testler yapılabilir. Kan tetkikleri, elektromiyografi , radyolojik görüntüleme, gerek duyulursa sinir biyopsisi gibi yöntemlerle tanı süreci desteklenir.

Eğer hastada nöropatik ağrının oluşmasındaki en yaygın nedenlerden olan diyabet varsa hastanın genel sağlık durumunun değerlendirilmesi gereklidir.

Nöropatik Ağrı Tedavisi Bursa 2023 Fiyatları

Günümüzde nöropatik ağrının tedavisi hastanın nasıl bir ağrı yaşadığına, ağrının şiddetine ve türüne, nasıl oluştuğuna ve altta yatan hastalığın türüne göre çeşitlilik göstermektedir. Herkes için yararlı sayılan tek bir tedavi yöntemi bulunmamaktadır, bu yüzden doğru tedavi yöntemini bulmak için farklı ilaç denemeleri yapılabilir. Nöropatik ağrı tedavisinde öncelikli tedavi ilaç tedavisidir. Epilepsi ve depresyon ilaçları gibi pek çok farklı hastalığı tedavi eden ilaçlar tercih edilebilir. Özellikle depresyon ilaçları beyindeki ağrının işlendiği bölgelerde etki göstermektedir. Aşırı aktif sinirler üzerinde ise epilepsi ilaçlarının etkili olduğu bilinmektedir.

Nöropatik ağrı tedavisinde klasik reçetesiz ağrı kesicilerin tedavi edici özelliği bulunmamaktadır. Bu yüzden doktorun bu ağrı türünü tanıması önem taşımaktadır.

İlaç dışında ağrıyı giderebilecek yararlı yöntemler arasında bedenin iyileşmesine odaklı fizik tedavi, egzersizler ya da masaj terapileri bulunmaktadır. Bu yöntemler sinirlerin uyarılarını etkilemektedir.