Epilepsi Tedavisi Bursa

Epilepsi tedavisi Bursa (Sara Hastalığı), halk arasında sara hastalığı olarak bilinen epilepsinin medikal yöntemler ile uygulanan tedavi planlamasıdır. Epilepsi beyindeki nöronlarda elektriksel fonksiyonlarda kontrolsüz olarak ortaya çıkan anormallikler sebebiyle nöbetlerin görüldüğü kronik bir hastalıktır.

Epilepsi nöbetlerinin önlenmesi ya da kontrol altına alınmasına yönelik medikal yöntemler ile tedavi uygulanmaktadır. Epilepsinin tamamen iyileştirilmesi için bir tedavi yoktur fakat ilaç tedavisi ile nöbetlerin büyük bir çoğunluğu kontrol altına alınır. Bu şekilde epilepsi hastasının günlük hayatının olumsuz etkilenmemesi sağlanır. Epilepsi (Sara Hastalığı) tedavisi Bursa hakkında detaylı bilgi almak için Uzm. Dr. Aslı Bahar Turan ile iletişime geçebilirsiniz.

Epilepsi (Sara Hastalığı) Nedir ?

Halk arasında sara hastalığı olarak bilinen epilepsi beynin elektriksel aktivitesini sağlayan nöronlarda ani boşalma oluşması sonucu nörolojik nöbetlere sebep olan kronik bir hastalıktır. Epilepsi nöbetleri beynin bir kısmı ya da tamamı etkilenerek aniden oluşur. Epilepsi nöbetlerinde semptomlar kişiden kişiye ve beyinde hangi bölgenin etkilendiğine bağlı olarak değişim gösterir. Nöbetlerde bilinç kaybı, zaman ve mekan algısının bozulması, hareketlerde yavaşlama ya da kontrolsüz kas hareketleri, konuşmada problemler gibi değişik semptomlar oluşabilir.

Epilepsi nöbetleri arasında ise hasta sağlıklıdır. Epilepsi nöbetleri genellikle 30 saniye ile 2 dakika arasında sürmektedir. Nöbetler üç farklı çeşitte görülebilir. Bunlar :

• Basit Parsiyel nöbet
    • Kompleks Parsiyel Nöbet
    • Jeneralize Nöbet olarak adlandırılır.

Basit parsiyel nöbet bilincin açık olduğu ve farklı lobların etkilenmesi ile semptomlar gösteren nöbet çeşididir. Bu nöbetlerde ani ruh hali değişimleri, geçici uyuşukluk, görüşü engelleyen ışık ve farklı renkler görme gibi semptomlar oluşabilir.

Kompleks parsiyel nöbette hasta kontrolü dışında yutkunma, çiğneme, yalanma, etrafta dolanma gibi hareketler yapabilir. Bu nöbet çeşidinde bilincin kaybı görülür. Hasta nöbetten sonra olanları hatırlamaz.

Halk arasında sara nöbeti olarak bilinen ise jeneralize nöbet olarak adlandırılır. Bilinç kaybı yaşanır ve hasta kaskatı kesilip yere düşer. Nöbet esnasında hastanın bilinçsizce sert hareketler yapması görülebilir. Jeneralize nöbetlerde beynin tamamı etkilenmektedir.

Epilepsi Nedenleri Nelerdir ?

Epilepsi vakalarının hepsinde hastalığın neden oluştuğu tespit edilememiş olsa da epilepsi genellikle nörolojik fonksiyonları etkileyen çeşitli travmalar sebebiyle görülür. Beyni etkileyen hastalıklar da epilepsiye sebep olabilmektedir. Bu hastalık doğumdan itibaren hayatın herhangi bir döneminde nüks edebilir. Epilepsinin bazı nedenleri :

• Gebelik sürecinde yaşanan enfeksiyonlar sonucunda bebeğin beyin fonksiyonlarının etkilenmesi
    • Doğum sırasında bebeğin oksijensiz kalması
    • Tümörler
    • Menenjit adı verilen beyin zarı iltihaplanması ya da ensefalit denilen beyin dokusunun iltihaplanması gibi beyindeki enfeksiyon hastalıkları
    • Alzheimer hastalığı
    • Anne ve babada epilepsi olması
    • Beyin hasarına sebep olan kan damarı tıkanıklıkları
    • Kafatasına alınan darbe sebebiyle oluşan travmalar
    • Yüksek ateşli hastalıklar olarak sıralanabilir.

Epilepsi Nöbeti Sırasında Neler Yapılabilir ?

Epilepsi hastaları hayatları boyunca herhangi bir zaman diliminde nöbet geçirebilecekleri için her nöbetlerinde yanlarında tanıdık bir insan olmayabilir. Bu sebeple epilepsi hastalarının dikkat etmesi gereken unsurlar vardır. Bunlar :

• Epilepsi ilaçlarının düzenli kullanılması
    • Ani bir nöbete karşı epilepsi hastası olduklarının gösteren bir kart bulundurmak
    • Banyo kapısını kilitlememek
    • Kafa darbelerine karşı önlem almak
    • Aşırı yorucu aktivitelerde bulunmamak
    • Susuz kalmamak
    • Uykusuz kalmamak şeklinde sıralanabilir.

Epilepsi nöbetine şahit olan bir birey hastayı yan çevirerek darbe ya da zarar görmeyeceği bir pozisyona getirmelidir. Sonrasında hastayı bunaltan kemer, kravat ve başörtüsü gibi aksesuarları gevşetin. Su içirmeye ya da zorla çenesini açmaya çalışmayın.

Epilepsi Tanısı Nasıl Konulur ?

Epilepsi tanısı için hastanın geçirdiği nöbet hakkında bilgi sahibi olmak önemlidir. Nöbetin kaç kez olduğu ve nöbet sırasında neler meydana geldiği epilepsi hakkında bilgi verebilir. Hastanın hikayesini dinledikten sonra MR, EEG, PET ve bilgisayarlı tomografi gibi tetkikler istenir. EEG tetkiki ile nöronlar arası elektriksel aktiviteler kontrol edildiği için bu veriler içerisinde bir anormallik olması durumunda epilepsi hastalığından şüphelenilebilir.

PET (Pozitron Emisyon Tomografisi) tetkiki ile de beyindeki elektriksel aktiviteler izlenir fakat bu tetkikte radyoaktif madde damardan verilerek uygulanır. MR ve bilgisayarlı tomografi gibi yöntemlerde ise kafatası ve beyin dokusu görüntülenir ve epilepsiye sebep olabilecek anormallikler veya nöbetlerin kaynağı olabilecek tümör, kist ve kanama gibi durumlar kontrol edilir.

Epilepsi Tedavisi Nasıl Uygulanır ?

Çoğu epilepsi hastasında nöbetler ilaç tedavisi ile kontrol altına alınmıştır. Epilepsi nöbetlerini önlemek için hastanın düzenli olarak ilaçlarını kullanması gerekmektedir. Diğer yandan her hasta epilepsi ilaçlarına yanıt vermeyebilir. Medikal tedavinin iyileşme sağlamadığı hastalarda cerrahi yöntemler uygulanmaktadır.

Cerrahi tedavi iki şekilde uygulanabilir. Bu cerrahi tedavilerden ilki epileptik odağın alınması diğer ise epilepsi nöbetinin loblar arası yayılımını engellemek için yayılma yollarının kesilmesidir. Hastanın durumunun uygun bulunması halinde vagus sinir stimülatörü tedavisi de uygulanabilir. Bu tedavi ile göğüse yerleştirilen pil yardımıyla vagus siniri uyarılarak nöbetlerin önlenmesi sağlanabilir.

Epilepsi (Sara Hastalığı) Tedavisi Bursa 2023 Fiyatları

Epilepsi ya da sara hastalığı beyindeki nöronların elektriksel aktivitesinde meydana gelen anormallikler sonrasında ortaya çıkan nörolojik bir hastalıktır. Bu kronik hastalık nöbetler halinde meydana gelir ve nöbetlerin nasıl gerçekleşeceği kişiden kişiye değişim gösterir. Nöbetler sırasında istemsiz kasılmalar, uyuşmalar ve bilinç kaybı gibi farklı sorunlar oluşabilmektedir. Nöbetler arasında ise hasta sağlıklıdır. Epilepsi hastalığı tamamen iyileştirilmese de medikal ve cerrahi yöntemler ile nöbetler kontrol altına alınabilir. Bursa epilepsi (sara hastalığı) tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak ve randevu oluşturmak için kliniğimiz ile görüşebilirsiniz.